2013. február 12., kedd

Fejlesztő játék tejeskupakok újrahasznosításával

Nagyon fontosnak tartom a gyerekeim nevelésében, hogy a szelektív hulladékgyüjtés egyértelmű, magától értetődő dolog legyen. Nagyon jó, ha elvisszük a szelektív kukákba a hasznosítható hulladékot, de sokkal jobb, ha megpróbáljuk mi magunk, közösen felhasználni.
Ez a tejeskupakos játék jól fejleszti a téri tájékozódást.
A feladat, hogy a képen megadott minta alapján legyenek a kupakok feltekerve.






Két játék készült: egy 4*4-es és egy 5*5-ös. A leírásnál a 4*4-es táblát írom le, de a másik is ugyanúgy készül, csak a kupakok és a pöttyök száma változik. És persze a feladatok letöltésénél nézd meg melyik táblához valót töltöd le.
A 4*4-es táblához hamarabb összegyűlik a kupak, és mivel nem vágjuk pont méretre a táblázatot, bármikor kipótolhatod plusz egy sorral és oszloppal, ha már ezek a feladatok jól mennek.

Az alaptáblát kukoricapelyhes dobozból készítettem.

Kettéhajtottam és összeragasztottam úgy, hogy a sima oldala legyen kifelé.


 A piros és kék köröket, 8-8 darabot formalyukasztóval készítettem, de persze ollóval is kivágható.
(Az 5*5-ös táblához 12 piros és 13 kék pötty kell. Ez fontos, ne legyen fordítva, mert a feladatok így készültek.)


A tejeskupakoknak az aljára (amire rá lehet tekerni a kupakot) is szükségünk van. Ez nagyon könnyen lejön a dobozról, ha egy késsel alányúlunk.
A kupakokra felragasztottam a színes pöttyöket.



A játék lapjára 4*4-es táblázatot rajzoltam. Az én kupakjaim 5 cm-es négyzetbe fértek bele. Így a táblázat 20 cm*20 cm-es lett.



A táblázatba beragasztottam a kupakokat.



A feladatokat az alábbi képekre kattintva töltheted le. Laminálás után a kis kártyákat kivágtam.

A 4*4-es táblához:




 Az 5*5-ös táblához a feladatok két lapra fértek rá:





A kupakokat letekergetjük és a kis kártyának megfelelően rakjuk vissza.
Jó játékot kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése